Lady har fått nytt clutch system

Etter at clutchen på Lady begynte å bli mindre og mindre virksom, så ble nødvendigheten av reparasjon, større og større. Når tilslutt fruen ikke ville kjøre mer, da var alle valg ute.

Feilen var som følger. Slutchpedalen kunne trykkes inn 10cm uten motstand, så 20cm med bittelite motstand, så med “normal” motstand.

Har nå vært en tur hos LRhaue og hentet ny(brukt) master og slavecylinder.

Enden på visa var at det er en asentrisk bolt som hadde vridd seg, så ved å vri den tilbake og feste den på nytt, så har jeg fått clutch nok.
Regner med at feilen sitter i en disk, som må skiftes, så dette blir nok bare del1.
Stay tuned….

One Reply to “Lady har fått nytt clutch system”

  1. Da har du i alle fall “nye” sylindere tilgjengelig til de en gang skulle ryke. Master’en min røyk i fjor vår, og da måtte jeg skru av motoren for å kunne gire… greit da at man har en gammeldags bil som ikke freaker helt ut når man prøver å starte den i et annet gir enn 1. Starta den i 3dje gir og kjørte til mine mer mekaniske venner på bondelandet for å få hjelp og synsing. “Fikk” noen deler hos Lillesand Bilopphugging, og så var jeg good to go again, etter at en butanboks hadde sprengt i siden på døra mi, men det er en annen historie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.