Lady har hatt litt, skal vi si, spesielle lysmønstre på forlysene.
En av de forje eierene har klart å svi i stykker pluggene på fremlysene, og har erstattet dem med kabelsko.
Så har han skiftet lyspære, og selvsagt ikke fått på riktig pinne på riktig sko.
Dette betyr at jeg har nå kjørt rundt med et nærlys, og et fjernlys. Fjernlyset har riktignok sittet 90 grader feil, ja, du leste riktig. Pæren har vært satt inn feil vei i holderen. Det står det respekt av….
Kjøpte et sett med lysforsterkersett
La oss si det slik, settet ligger i kjelleren. Likte ikke de åpne pluggene på det….
Vurdere heller å skifte ut med slike tilkoblinger:
Og sette dette på de releene som fulgte med settet.
Utenom dette så ble vindusviskerene skiftet, da det under sist regnvær ikke var spesielt deilig å kjøre (les se ut av frontvinduet) Men nå er alt så mye bedre…
Sliter fortsatt med at Lady merker sitt revir, men vil ha ferdig garasjegulvet før jeg begynner å skru under.
Det er liksom litt greit å ha et stabilt underlag å sette jekken på.
Bortsett fra dette, og at automatlysene ikke virker, ja, og at speedometeret viser 8km/h for lite, så burde bilen være klar for en EU kontroll…
Så, lista over EU ting å få ferdig:
1. Tette 3 lekasjer (Skifte noen simringer)
2. Finne ut om jeg har lurt meg selv og at det er en converter på speedometerwiren, slik at jeg må ha ny wire igjen…
IKKE fiks de elektriske feilene eller lekkasjene. Du kjører engelsk bil, så det er bare slik det skal være.
Husker du ikke sist du fikset elektrisiteten på Lady…
Hmmm. Nei. Har vel ikke fikset noe som helst på den, kun justert på feilene som forje eier har laget 🙂